WE MADE IT RAIN
Since the beginning of the year, we've been learning how to describe different types of weather, including sunny, rainy, cloudy, snowy, hot, and cold. The kids are doing great and have been practicing phrases like, "How's the weather?" "It's sunny."
For this activity, we used our special flip-over book. In the story, the characters were enjoying a day at the park when it started to rain. This is a story we have been reading since the beginning of the year, and it has taught us a lot about our five senses but at the end, it starts to rain.
In this activity, each kid had on their books a page with the park scene where it starts to rain, the sky is gray and cloudy, but there is no rain in sight. It was up to the kids to make it rain.
We prepared some water by adding drops of blue paint. Even though real rain is clear, we used blue so that the "rain" would show up nicely on the page once it dried. The children helped mix the water and paint by shaking the container, which was a great way to practice their coordination.
Next, each child got a dropper filled with the blue water and made it rain on their park scene. They had so much fun watching the drops fall onto the paper, and it was a fantastic way to reinforce the vocabulary they had learned. Some of them even said "It's raining!".
This activity not only helped consolidate the weather words we’ve been practicing but also allowed the children to develop their fine motor skills by using the droppers. Plus, it was a creative and enjoyable way to bring learning to life!
NÓS FIZEMOS CHOVER
Desde o início do ano, temos aprendido a descrever diferentes tipos de clima, incluindo ensolarado, chuvoso, nublado, nevando, quente e frio. As crianças estão indo muito bem e têm praticado frases como: "Como está o tempo?" e "Está ensolarado."
Para essa atividade, usamos nosso livrão de histórias. Na história, os personagens estavam aproveitando um dia no parque quando começou a chover. Esta é uma história que lemos desde o início do ano, e ela nos ensinou muito sobre nossos cinco sentidos, mas no final, começa a chover.
Nessa atividade, cada criança tinha em seus livros uma página com a cena do parque onde começa a chover. O céu está cinza e nublado, mas a chuva está faltando. Foi aí que as crianças entraram em ação para fazer chover.
Preparamos um pouco de água adicionando algumas gotas de tinta guache azul. Embora a chuva real seja transparente, usamos a água azulada para que a "chuva" aparecesse na página depois de secar. As crianças ajudaram a misturar a água com a tinta sacudindo o potinho, o que foi uma ótima maneira de praticar a coordenação.
Em seguida, cada criança recebeu um conta-gotas cheio de água azul e fez chover na cena do parque. Elas se divertiram muito ao ver as gotas caindo no papel, e foi uma ótima forma de reforçar o vocabulário que aprenderam. Algumas até comentaram: "It's raining!".
Essa atividade não só ajudou a consolidar as palavras sobre o clima que temos praticado, mas também permitiu que as crianças desenvolvessem suas habilidades motoras finas ao usar os conta-gotas. Além disso, foi uma maneira criativa e divertida de dar vida ao aprendizado!
Teacher Sophia
Maternal II B