Emotional self-regulation

Emotional self-regulation

Although they don't always have the words to describe it, toddlers do feel big emotions. This lack of communication skills, more often than not, leads to outbursts, crying, and other challenging situations for parents and teachers to deal with. Emotional self-regulation is a key skill to start learning at this age and it all begins with being able to name those feelings.

Emotions and feelings have been a part of our daily classes since the beginning of the semester. The activity shown here today was applied on April 10th, the kids were presented with many pictures depicting different emotions and they had to select the happy faces and glue them on our posterboard all by themselves.

When there was a mistake, in the picture selected, they were invited to think about it and try to name the feeling correctly.

 A autorregulação emocional

Apesar deles nem sempre terem palavras para descrever, crianças pequenas experienciam grandes emoções. Essa falta de poder comunicativo, muitas vezes, leva a explosões, choro e outros desafios para pais e professores lidarem.

A autorregulação emocional é uma habilidade chave a começar a ser aprendida nessa idade e isso começa com a capacidade de nomear esses sentimentos.

Emoções e sentimentos têm sido parte das nossas aulas diárias desde o começo do semestre. A atividade mostrada aqui ocorreu no dia 10 de abril, as crianças foram apresentadas a bastante figuras de rostos representando diferentes emoções e sentimentos e eles tinham que selecionar os rostos felizes e colá-los na nossa cartolina.

Quando erros aconteciam, na figura selecionada, eles eram convidados a pensar melhor e tentar nomear o sentimento corretamente.

 

Class: Maternal II B

Teacher: Sophia Munari

Professora: Deise Aparecida