Yellow Rattles

Yellow Rattles

 

For the past couple of months, Maternal I has been learning their first colors in English, yellow and blue. To consolidate this knowledge, we have had some sensory play activities involving both colors. Sensory play is a great tool for child development; it helps children make sense of the world around them and how they fit in it. It also improves their communication and motor skills.

We have made blue playdough and yellow rattles. Today, we will talk about the making of these rattles.

On March 13th, we colored rice by pouring yellow paint into a plastic bag. The kids loved squeezing the bag to see the paint covering every grain of rice. We had a lot of fun.

The main activity took place on March 15th. On this day, everyone had a chance to play with the yellow rice. They used a spoon at first and then their hands. Some of the kids found the feeling of the grains stuck onto their sweaty palms a bit strange, but in no time, everyone was smiling again, exploring the bowl of rice.

After this, with the teacher's help, they used a funnel to fill the bottles, and the rattles were done. It was time to shake them.

Throughout the whole activity, the teacher drilled the vocabulary with them. The main objective was the color 'yellow' and the body part 'hand', but we also used some command words like 'mix', 'fill', 'touch', ‘shake’...

 

Chocalhos Amarelos

Nos últimos meses o Maternal I vem aprendendo suas primeiras cores em inglês, amarelo e azul. Para consolidar esse conhecimento, fizemos atividades sensoriais envolvendo ambas as cores, atividades sensoriais é uma ótima ferramenta para o desenvolvimento infantil, elas ajudam as crianças a compreenderem o mundo ao seu redor e como elas se encaixam nele, também melhora habilidades de comunicação e coordenação motora, nós fizemos massinha azul e chocalhos amarelos. Hoje, vamos falar sobre como foi fazer esses chocalhos.

Em 13 de março, nós pintamos arroz colocando tinta amarela dentro de um saco plástico, as crianças adoraram apertar o saco para ver a tinta cobrindo cada grão de arroz. Nós nos divertimos muito.

A atividade principal ocorreu em 15 de março, neste dia todos tiveram a chance de brincar com o arroz amarelo, eles usaram uma colher primeiro e depois as mãos, algumas crianças acharam estranho a sensação dos grãos grudados em suas mãos suadas, mas em pouco tempo, todos estavam sorrindo novamente, explorando a tigela de arroz.

Depois disso, com a ajuda da Teacher, eles usaram um funil para encher as garrafas, e os chocalhos estavam prontos. Era hora de sacudi-los. Durante toda a atividade, a Teacher reforçou o vocabulário com eles, o objetivo principal era a cor 'amarelo' e a parte do corpo 'mão', mas também usamos algumas palavras de comando como 'misturar', 'encher' 'tocar', ‘sacudir’...

 Turma: Maternal I A

Teacher: Sophia